Myyjä, onko sinusta hyötyä asiakkaalle?

Näin varmistat lujat perustukset myyntikäynnille ja luot edellytykset menestykselle.

Kun haluat parantaa myyntituloksia pitkäjänteisesti, on tärkeää osata selvittää ja rauhoittua kuuntelemaan mitkä ovat asiakkaan tarve, arvot ja ostoprosessi. On sitten kyse uusasiakashankinnasta, lisämyynnistä tai asiakaspidosta, myyntitaidot ja osaava viestintä tehostavat myyntituloksia ja parantavat asiakastyytyväisyyttä. Samalla sinun kilpailukykysi paranee ja erotut myynnin ja viestinnän osaajana.

Osoita asiakkaalle, että haluat kuunnella

”Kuuntelu tuottaa luottamusta sanoo vuorovaikutusvalmentaja Petra Alijärvi Voimistosta. Kuuntelu ja taitava kysyminen ovat tie asiakkaan ymmärtämiseen. 

Näin osoitat asiakkaalle, että kuuntelet aidosti

  1. Älä puhu päälle tai keskeytä.
  2. Kiinnitä huomiota: keskity puhujaan, älä tee samaan aikaan muuta, esim. räplää puhelinta.
  3. Kuuntele muutakin kuin sanoja: kuuntele myös puhetapaa, äänensävyä, kehonkieltä ja mitä jätetään sanomatta tai kerrotaan osittain.
  4. Osoita kiinnostuksesi: ole rento, kiinnostuneen näköinen ja ystävällinen, huomioi asiakkaan energiataso.
  5. Ole empaattinen: Asetu toisen asemaan ja keskity sanomaan.

Huonolla kuuntelulla pilaa nopeasti asiakkaan mielenkiinnon, halun kertoa sinulle asioitaan ja luottamuksen.


Myynti- ja yritysvalmennus ASSET Oy ja Voimisto Oy yhdistävät voimavaransa ja tarjoavat yhdessä jotain uutta ja ajankohtaista. Tutustu valmennukseen, jossa myynnin ja viestinnän perustaidot ja modernit osaamistarpeet yhdistyvät yhteen valmennukseen. https://myyntijavuorovaikutus.com/

Hyvät kysymykset kertovat asiakkaalle aidosta kiinnostuksesta

Annukka Sumkin, myynti ja yritysvalmennus ASSETsta korostaa, että asiakas arvostaa hyviä kysymyksiä ja vastaa niihin mielellään, edellyttäen että hän uskoo käytetystä ajasta olevan hänelle hyötyä.

Kysymystyyppejä on erilaisia. Myynnin peruskysymykset ovat avoimet kysymykset, koska ne ovat paras keino hankkia tietoa. Käyttämällä avoimia kysymyksiä myyjä ei sorru olettamaan vaan antaa asiakkaalle tilaa vastata. Avoimia kysymyssanoja ovat mm. mikä, mitä, miten, kuka ja koska.

Lisää taitavasta kysymysten käytöstä ja asiakkaan tarpeen ymmärtämisestä käydään läpi uudessa Myynti- ja vuorovaikutus -valmennuksessa. Kyseessä on avaintaito myyjälle. Huonot ja väärin esitetyt kysymykset hermostuttavat asiakkaan nopeasti, ja myyjä saattaa menettää hyvänkin tilaisuuden turhaan.

Valmentajat Annukka Sumkin ja Petra Alijärvi ovat oman alansa erityisosaajia. Voit tutustua heihin LinkedIn profiilien kautta. https://www.linkedin.com/in/annukkasumkin/  https://www.linkedin.com/in/alijarvipetra/

Kun haluat osata, erottua ja menestyä ja valmistaa kilpailukyvyn muuttuvassa tilanteessa, avoin valmennus Myynti- ja vuorovaikutusvalmennus on suunniteltu juuri sinulle. Kurssin sisältö perustuu tutkittuun tietoon ja monipuoliseen kokemukseen. Kurssilla keskustellaan ja tehdään paljon harjoituksia. Saat hyviä työkaluja ja tapoja toimia arjessa. Kysy myös lisää räätälöidyistä yrityskohtaisia valmennuksia.

Tutustu lisää yksipäiväiseen Ymmärrä asiakastarve -valmennukseen ja varaa https://myyntijavuorovaikutus.com/category/avoimet-valmennukset/

Jätä yhteydenottopyyntö https://myyntijavuorovaikutus.com/yhteydenotto/

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *